HTML

diákként Brnoban

A blogom nem más, mint egy napló arról, milyen az élet diákként Brnoban.

Friss topikok

Linkblog

Archívum

Előzmények-utazás-első nap

2009.08.18. 20:01 Bálci

 

Ahoj!

Ezennel megnyitom a blogomat. Még sosem írtam semmiféle blogot, sőt körülbelül semmit másoknak, ezért előre is elnézést, hogyha unalmas lesz.

Magamról csak pár mondatot szeretnék írni, hiszen ez a blog legfőképpen azoknak szól, akik már ismernek (és azoknak, akik ezután fognak Brnoban tanulni-élni)

A következő félévet Brnoban fogom tölteni, mint Erasmusos diák (Brno University of Technology), Magyarországon a MÜTF-ön tanulok, külker szakon. Aug 17-Szept 10ig intenzív cseh kurzuson veszek részt, remélem lesz valami haszna. Tegnap érkeztem meg késő délután (természetesen lekéstem a az összeismerkedős meetinget). Pár mondat az utazásról: mivel előző nap még a Szigeten voltam, ezért rám jellemzően az utolsó pillanatban kezdtem összepakolni, szóval körülbelül fél2kor tudtam elindulni Budapestről, és 4re kellett volna megérkeznem. A magyar autópályamatricát még előző nap megvettem, már csak eurot és koronát kellett vennem. Az úton semmi érdekes nem történt, még megvettem a szlovák és a cseh autópályamatricákat is , körülbelől 4500 Ftért. Az út Pozsonyon keresztül vezetett, az autópálya minősége pedig borzasztó, jártam már pár autópályán, és Magyarország se az utak minőségéről híres, de ilyen pocsék útburkolattal még nem találkoztam. A 330 km-t körülbelül 4 óra alatt tettem, közben egyszer tankoltam, még Magyarországon. A most beszerelt tempomatnak hála nem álltam meg pihenni (semmi lábzsibbadás meg hasonlók), használtam gps-t, de annyira egyszerű az útvonal, hogy csak Brnoban kellett figyelnem rá, hogy megtaláljam a szállást.

Bejelentkeztem a   recepciónál (Astorka), az épület a belvárosban van, gyönyörű a környék, de erről később még írok. Átvettem a kulcsot, majd jeleztem, hogy szeretnék parkolóhelyet a kocsimnak. A recepciós csaj közölte, hogy a mélygarázs 150 korona (kb 1500 Ft) naponta...5 napot kifizettem, többet nem akarok, sőt nem is tudok, mert még nem érkezett meg az ösztöndíjam. Remélem addig találok valami ingyenes parkolási lehetőséget, már írtam köremailt a diákoknak, tanároknak.

Délután, mikor megérkeztem, még nem volt itt a szobatársam, körülbelül este 8kor érzekezett, portugál srác. Jól kijövünk, rendes gyerek nagyon. Elvileg még lenne egy spanyol szobatársunk, de úgy néz ki ő mégsem jön. Szóval vannak itt portugálok, németek, lengyelek, egy finn srác, észt, görög csaj  stb., mindenki egytől egyig segítőkész, kedves...

Ma (aug. 18) volt az első tanítási nap, a Janacek Akadémián vannak az óráink, reggel fél9-12ig, majd délután2-4ig. Kaptunk ingyen tankönyvet, érdekes hogy a tanáraink nem igazán beszélnek (főleg a délutáni) angolul, úgyhogy néha úgy érzem, csehül tanulom a csehet....bár lehet hogy direkt nem beszélnek angolul igazán, hogy így is a fülünkbe másszon a kiejtés.

A mai irományomat be is fejezem, mert nagyon fáradt vagyok. Hiányzik mindenki.. a barátnőm, a családom, a zenekarom (http://myspace.com/escapeskapunk)

 

 

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://balintinbrno.blog.hu/api/trackback/id/tr601320363

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

szandikaaa 2009.08.18. 23:44:01

Te is nagyon hiányzol! Szeretlek!

ZeDDy24 2009.09.01. 19:05:27

Utolsó semmirekellő vagy, hogy eddig jutottál csak a blogolásban!
süti beállítások módosítása